Stugge, stoffige onderwerpen zijn vaak gebaat bij een visuele aanpak. Want zeg nou zelf: Je leest zelf toch ook liever een strip over een verandering in het proces van digitaal tijdschrijven dan een handleiding?
Dat vonden ze bij de Universiteit Utrecht ook. Want door 'saaie' onderwerpen leuk te maken krijg je meer en langer aandacht van je doelgroep. En dus blijft je boodschap ook beter hangen. En zeg nou zelf, als het er leuk uitziet laat het ook sneller een positieve infdruk achter!
Zodoende maakte Blijstift namens de Betekenaar een praatplaat waarop het nieuwe tijdschrijfproces voor onderzoekers wordt uitgelegd. Wat verandert en verbetert er allemaal? Waarom is het nodig en wat levert het op voor de onderzoekers? Het staat er allemaal in.
Strategische visuele communicatie via meerdere touchpoints
De onderzoekers voor wie deze plaat bedoeld is zitten op allerlei plekken in de universiteit. Het universitaire communicatieteam werkt daarom met een mix aan middelen: direct via intranet, maar ook met een downloadbaar communicatiepakket.
Daarnaast kwam er ook nog een korte geanimeerde video die ingezet gaat worden op informatieschermen verspreid over de universiteit. Zo worden onderzoekers op meerdere momenten geattendeerd op de aanstaande veranderingen.
Jouw verhaal helder in beeld?
Kan jouw bedrijf ook wel wat helder beeld gebruiken? Neem dan snel contact op voor een kennismaking. BLIJSTIFT tekent de resultaten voor je uit, zodat je iedereen het snapt . Let's get visual!